Pagina's

zondag 3 maart 2013

verrassend experiment

Op zoek naar een "nieuwe", leuk kaars, wou ik eens iets uitproberen. In plaats van gebruik te maken van de kant-en-klare kaarsenvormen, gebruikte ik een oude muffinvorm en goot er wat warme was in.
De bedoeling was om verschillende laagjes te gaan stapel en zo een "stapelkaars" te bekomen.

Zo gezegd, zo gedaan. En dan het uitproberen van de lont.
Ik zette de kaars in elkaar en deed ze branden.



Dit zag er goed uit. Meteen de juiste dikte van wiek gekozen.




En dan... Begon de kaars naar buiten te krullen! Dit had ik helemaal niet verwacht!






 


Dus nog even verder wachten en regelmatig eens gaan piepen of het krullen verder ging. En ja hoor, ze bleef naar buiten krullen.. (en liep een klein beetje uit, maar ik denk dat dat komt omdat de laagjes niet helemaal recht op elkaar stonden)


 


 




 En ze brandde helemaal op zoals het hoort.
Een experiment dat anders uitdraaide, maar dan wel ten goede :)

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten