Pagina's

zondag 15 januari 2012

gerenoveerde "poef"

En dan heb je een voornemen om eerst alle stofjes op te werken, en dan krijg je nog grote lappen waar slechts iets kleins uit moet... Zo blijft een mens bezig..


Een oude gordijn kreeg ik van men zus, samen met nog enkele stroken andere stof. En waarom gaf ze me dit? Wel, zo zag hun "poef" (ik weet het mooie nederlandse woord er niet van) eruit:



De favoriete krabpaal van de poezen!!


Mijn taak was dan maar een nieuwe hoes maken, zodat het ding opnieuw presentabel was. De hoes is uiteindelijk wat smalletjes uitgevallen. En ik voorzag het ding van een zakje aan de zijkant om het favoriete leesvoer in op te bergen...


De hoes zelf is uit het oude gordijn, en 2 stroken netjes aan elkaar gestikt werden de zak.

1 opmerking:

  1. Superleuk! Ik zie deze nu pas. Ik heb afgelopen weekend poefhoezen gemaakt. Gewoon uit de losse hand er om heen gespannen en naaien maar! In het Nederlands heet het ook poef!

    BeantwoordenVerwijderen