Pagina's

donderdag 28 maart 2013

afgekeurd

"Ooit hadden wij een auto. Twas e goe baksken, echt geen klagen van! Op ne slag en ne stoot hadden we platten band. En wa doe ge dan? A, ge zet uwe krik onder den otto om den band te vervangen. Ma was der nu zo speciaal aan.. De krik ging omhoog, en den otto bleef staan. Tspel was gans doorgeroest vanonder.."

Vaak hebben we er mee gelachen! Zo veel jaar na datum vond iedereen het echt een amusant verhaal, zelfs mijn ouders (tging over hun eerste auto)..
Alleen.. Toen ik daarnet in de autokeuring stond, en iets gelijkaardigs meemaakte, lachte ik toch wel groen! Afgekeurd omdat een deel(tje) van mijn auto gewoon is weggeroest. Hetzelfde deel dat je nodig zou hebben om je auto omhoog te krijgen om nen band te vervangen.
Niet echt grappig als je het afgelopen jaar al behoorlijk wat geld gepompt hebt in je lieftallig autootje dat eigenlijk te oud is om nog geld in te pompen..

Ma kben der gelijk echt ni goe van!  

4 opmerkingen:

  1. Oh ik kan dat goed geloven
    Ofwel zijn dat veel kosten
    Ofwel nog meerkosten.......
    En met mijn bipperke heb ik echt ne goeien band
    Dat zou ik ook heel erg vinden als ze dat afkeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaargh ik ken dat gevoel!! Ik heb ook zo een autootje ... gelukkig niet verroest op de plaats van de krik maar wel op ettelijke andere plaatsen ... op de keuring begin dit jaar kreeg ik te horen dat hij er met die roest de volgende keer niet meer door zal geraken ... *snif* ... ik had ook net ruim 1000 euro aan kosten gedaan toen ik dat hoorde ... was er ook niet goed van en dat terwijl ze hem wel nog goedkeurden ... kan me voorstellen dat je der nie goed van bent!

    BeantwoordenVerwijderen