Pagina's

zaterdag 23 februari 2013

kaarsen

Verandering van spijs doet eten.. Misschien helpt het ook om even iets anders te doen om de zin in het naaien opnieuw te doen opwekken. Of gewoon omdat eens iets anders doen ook gewoon leuk kan zijn.

Een hele tijd geleden kreeg ik een hele hoop oude kaarsen (en ja, ook dat maakt mij supergelukkig, niet alleen restjes stof en leder) Na een lange zoektocht naar de juiste wieken, slaagde ik er eindelijk in om iets te vinden wat de kaarsen netjes deed opbranden..
Dus ik opende weer even mijn kaarsenfabriek..



Deze kaarsen werden gemaakt met de "frosting"-techniek. Je giet het warme kaarsvet in de mallen, en je blijft erin roeren zolang het kaarsvet behoorlijk lopend is.
Je krijgt een kleurschakering door de constante toevoeging van lucht, in plaats van een mooie egale kleur.
 
Het voordeel is dat je de kaarsen nadien niet meer hoeft om te vullen.
En ik vind het een mooi effect :)

2 opmerkingen: