Pagina's

maandag 21 mei 2012

frustraties alom!

Wat leek op een productieve dag, gaat over in een dag vol met frustraties.

Eerst iets kleins maken. Een probeerseltje.
Een tasje voor de zovele klantenkaarten die je overal krijgt. S vroeg me of ik dit voor haar kon maken, want het hare was te klein. Leuk, weer iets nieuws waar ik zelf niet ben opgekomen. Dus ik ging op zoek en kwam deze beschrijving tegen.
Ik tekende alles over en begon.


Het is echt supersnel klaar!
Op de stofjes moet je niet letten. Ik ben onlangs eens gaan snuffelen op de zolder bij men ouders en kwam een doos tegen waar ik ooit zeer veel stofjes in verzameld had (jaja, die microbe heb ik al zeer lang te pakken). En voor probeerseltjes steekt het allemaal niet zo nauw vind ik.



En nog steeds zin om te stikken, dus ik begon aan het volgende (en dat is een heel ander verhaal!)


Een omkeerbaar zonnehoedje, dat wou ik ook eens maken. Vlijtig begon ik het patroon te tekenen, te knippen en te stikken. En toen had ik dit:




Hmm, dat leek niet helemaal te kloppen. Dus besloot ik om de uitleg erbij eens te lezen. Ik maakte alles los en begon opnieuw, want ik dacht dat ik het nu helemaal doorhad! En dan had ik dit:




Dat leek er al wat meer op, dacht ik. Maar als ik alles in elkaar stikte, kreeg ik dit:




Wat helemaal niet juist is, want de hoed is zelfs voor mij te groot. En bij mijn weten is een babyhoofdje nog niet zo groot als dat van mij (tenzij ik een extreem klein hoofd heb en ik dat nog steeds niet doorheb)


Voor vandaag zit het erop. Misschien nog eens wat voorbeeldjes zoeken en die bestuderen, want een uitleg lezen, het is echt niet aan mij besteed. Geef mij maar foto's en een patroon, de rest vind ik zelf wel uit..





1 opmerking:

  1. lol, dat verhaal van het hoedje doet me denken aan mijn schoonpa die een IKEA-kast ook eerst in elkaar steekt om pas als het niet lijkt te kloppen eens de uitleg vluchtig te gaan lezen :o)
    Ik wens je succes met het uitvissen waar het fout zat!

    BeantwoordenVerwijderen